Garantiregler for Bath Deluxe produkter
Produkter, der har 2 års garanti, er dækket af fuld garantiperiode.
BASIC:
5 års garanti bestående af 3 års fuld garanti plus 2 års udvidet begrænset garanti*
EXCLUSIVE:
10 års garanti bestående af 3 års fuld garanti plus 7 års udvidet begrænset garanti*
PRESTIGE:
25 års garanti bestående af 3 års fuld garanti plus 22 års udvidet begrænset garanti*
Garantibetingelser:
Garantien gælder kun for produktions- og materialefejl, hvis produktet er installeret og brugt i henhold til producentens instruktioner. Skader på produktet forårsaget af forkert installation, håndtering, rengøring eller brug er ikke dækket af garantien. Produkter, der var defekte ved levering, må ikke installeres, og garantien bortfalder, hvis de installeres.
Garantien er gyldig fra købsdatoen, og en kopi af købsbeviset skal fremlægges for at garantien kan gælde. Kunden skal reklamere over produktet inden for 60 dage efter fejlen blev opdaget for at undgå unødvendige yderligere skader på produktet. Hvis en fejl ikke er blevet rapporteret rettidigt og har forårsaget yderligere skader på produktet, mister kunden retten til at reklamere over produktet.
Produkter, der er direkte forbundet til el- og vandforsyning, skal altid installeres af certificerede fagfolk for at opretholde garantien.
Produkter købt som brugte eller udstillingsmodeller med betydelig rabat er undtaget fra den udvidede begrænsede garanti.
Garantifritagelser:
Badeværelsesmøbler, der har været udsat for direkte kontakt med rindende vand fra en bruser eller badekar, er ikke dækket af garantien som angivet i brugsanvisningen.
Garantien gælder ikke for frostskader eller hvis skader og defekter skyldes urenheder eller kalk i vandet. Garantien dækker heller ikke skader forårsaget af lynnedslag eller unormale variationer i strømforsyningens spænding.
Garantien dækker ikke almindelig slitage, eller ridser, mærker eller skader forårsaget af stød eller uheld.
Transportskader er ikke dækket af garantien. Hvis transporten er arrangeret af Bath Deluxe, vil retten til at reklamere over skader blive behandlet i henhold til de gældende NSAB transportregler og lovgivning på tidspunktet for reklamationen. Bemærk, at synlige transportskader skal rapporteres straks, og reklamationer relateret til ødelagte produkter, der kan henføres direkte til en transportskade, kan afvises, hvis transportskaderne ikke er blevet reklameret rettidigt.
Brusedøre, der eksploderer under håndtering og installation, er ikke dækket af garantien. De eksploderer kun, hvis de håndteres forkert, f.eks. ved at sætte hjørnet af brusedøren direkte ned på en hård overflade. Også spejle med knækkede hjørner er ikke dækket af en garanti, medmindre det kan bevises, at det blev forårsaget under transport arrangeret af Bath Deluxe. I så fald er bevis for den beskadigede emballage nødvendig for at fortsætte med reklamationen.
Fuld garantiperiode:
I løbet af den 3-årige eller 2-årige fulde garantiperiode vil Bath Deluxe eftersalgsserviceorganisation beslutte, om produktet skal repareres eller udskiftes med et identisk eller sammenligneligt produkt. I nogle tilfælde kan et problem løses med en simpel reservedel, som vil blive sendt gratis. Hvis det er nødvendigt, vil Bath Deluxe betale for arbejdskraften til at reparere produktet, forudsat at denne omkostning ikke overstiger omkostningen ved at udskifte produktet.
Hvis Bath Deluxe vælger at reparere produktet, skal produktet installeres i henhold til manualen og på en måde, der gør det muligt at udføre den nødvendige reparation. Hvis et produkt er installeret på en måde, der gør reparation umulig, forbeholder Bath Deluxe sig retten til at nægte reparationen og at videreføre eventuelle arbejds- og rejseomkostninger til kunden.
Omkostningerne ved reparation af et produkt skal godkendes af Bath Deluxe og vil ikke blive refunderet, hvis de ikke er blevet godkendt af Bath Deluxe.
Hvis Bath Deluxe beslutter at udskifte produktet, men produktet ikke længere sælges af Bath Deluxe, vil det blive udskiftet med et passende og sammenligneligt produkt valgt af Bath Deluxe.
Udvidet begrænset garanti:
I løbet af den udvidede begrænsede garantiperiode vil Bath Deluxe levere reservedelene gratis til at reparere produktet, men vil ikke dække nogen arbejdskraftomkostninger eller andre former for kompensation.
Bevægelige dele eller ofte brugte elektriske komponenter som elektriske transformatorer, LED-drivere, LED-lys, gummistrimler og hængsler er ikke dækket i den udvidede begrænsede garantiperiode. Disse dele kan købes fra Bath Deluxe, hvis det er nødvendigt.
Installations- og brugsanvisninger:
Det er vigtigt, at kunden læser manualerne omhyggeligt. Instruktionerne skal følges for at opretholde garantien. Installations- og brugsanvisningen kan findes inde i produktets emballage eller på Bath Deluxe hjemmeside. Produkter, der er direkte forbundet til el- og vandforsyning, skal altid installeres af certificerede fagfolk for at opretholde garantien.
Sådan får du hjælp:
Kontakt forhandleren, hvor du købte produktet, eller find kontaktoplysninger til Bath Deluxe eftersalgsserviceafdeling på Bath Deluxe hjemmeside. Husk dit købsbevis, hvis du vil reklamere over et produkt.